Lūk, iesakām, kā rīkoties, lai nepazaudētu bagāžu vai maksimāli ātri to atgūt, gadījumā, ja tā tomēr ir noklīdusi.
Ja esat iegādājušies aviobiļeti un ceļojumu apdrošināšanas polisi pie ceļojumu aģentūras, tad noteikti sazinieties ar savu ceļojumu konsultantu, kurš šajā gadījumā uzņemsies lielāko daļu no rūpēm, palīdzēs sagatavot nepieciešamos dokumentus, sazināsies ar aviokompāniju un no savas puses darīs visu, lai iespējami ātrāk atgūtu jūsu bagāžu.
Savukārt individuālajiem ceļotājiem, kas paši iegādājušies biļetes lidojumam un nav apdrošināti, jāsazinās ar attiecīgo aviokompāniju vai jādodas uz Lost&Found biroju lidostas ielidošanas zonā, kur palīdzēs tikt ar visu galā. Tur būs jāspēj sīki aprakstīt, kas bijis bagāžā.
1. Mantu saraksts
Saraksts ar līdzi ņemamajām lietām var noderēt ne tikai
kravājoties, bet arī tad, ja bagāža ir nozaudēta un nepieciešams
aizpildīt aviokompāniju pieprasījumu veidlapas un citas
formalitātes. Pārliecinieties, ka bagāžai esat pievienojis
identifikācijas zīmīti gan ārpus bagāžas, gan iekšā koferī. Turklāt
nododot bagāžu, pievērsiet uzmanību, kas rakstīts uz uzlīmes, kas
tiek uzlīmēta bagāžai.
2. Vērtīgās lietas labāk paturēt pie sevis
Pavisam noteikti dārgākās un svarīgākās mantas turiet rokas bagāžā
vai ideālā gadījumā – vērtīgas lietas vispār neņemiet līdzi! Lai
gan par nozaudētu bagāžu iespējams saņemt kompensāciju, arī
aviokompāniju viedoklis par to, kas tiek traktēts kā vērtīgs un kas
nē, var atšķirties no jūsu uzskatiem. Ja tomēr ņemat līdzi vērtīgas
mantas, ieteicams iegādāties ceļojumu apdrošināšanu.
3. Nepametiet lidostu!
Šī ir visai izplatīta kļūda. Lidojums bijis garš un nogurdinošs,
cilvēks jūtas noguris un vēl neapmierinātāks brīdī, kad nesagaida
savu bagāžu, nolemj doties mājās izgulēties un risināt radušos
problēmu nākamajā dienā. Tomēr, lai cik noguris justos – nepametiet
lidostu! Atrodiet informācijas centru un uzrakstiet iesniegumu.
Īpaši gadījumā, ja runa ir par sabojātu bagāžu. Uzreiz uzrakstīts
iesniegums ļaus izvairīties un nepatīkamas skaidrošanās par to, kur
čemodāns ticis apskādēts.
4. Zini, kas bija bagāžā
Ja bagāža būs nozaudēta, aviokompānija vēlēsies zināt, kas tajā
atradās (vēl viens iemesls ņemt iespējami mazāk mantas). Jo
detalizētāk varēsiet informēt par bagāžas saturu, jo labāk.
Iekļaujot apģērba izmēru, krāsu, apavu veidu un tamlīdzīgas
detaļas. Kā jau zināt, visi melnie čemodāni izskatās pēc melniem
čemodāniem, tādēļ, ja iespējams, pirms došanās ceļā nofotografējiet
savu bagāžu ar mobilo telefonu.
5. "Neatmetiet ar roku" pazaudētajai bagāžai!
Aviokompānijai būtu jūs jātur lietas kursā. Taču, ja liekas, ka
visi par jums aizmirsuši, esiet aktīvi, bet pieklājīgi. Rakstiet
e-pastus un noteikti atsaucaties uz iepriekš iesniegtajiem
dokumentiem.