Vai esat piedzīvojuši lidojuma kavēšanos un atcelšanu?
Atcerieties, ka Jūs aizsargā īpaši normatīvie akti, kas
paredz kopīgus noteikumus par kompensāciju un atbalstu pasažieriem
saistībā ar iekāpšanas atteikumu un lidojuma atcelšanu vai ilgu
kavēšanos:
https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_lv.htm
- EUR 250, ja lidojuma attālums ir 1500 km vai mazāks;
- EUR 400, ja lidojuma attālums ES robežās ir lielāks par iepriekšminēto, kā arī citu reisu gadījumā, ja lidojuma attālums ir 1500 km līdz 3500 km;
- EUR 600 attiecībā uz reisiem, ja lidojuma attālums pārsniedz 3500 km ārpus ES.
ES noteikumi par aviopasažieru tiesībām ir piemērojami:
📍 ja Jūsu lidojumu ES iekšienē īsteno gaisa pārvadātājs,
kas reģistrēts ES vai ārpus tās,
ja Jūsu lidojums noslēdzas ES un sākas kādā ārpus savienības
valstī un to nodrošina kāds ES gaisa pārvadātājs;
📍 ja Jūsu lidojuma, kas sākas ES, galamērķis ir kādā ārpus
savienības valsts, un to nodrošina gaisa pārvadātājs, kas
reģistrēts ES vai ārpus tās;
📍 gaisa pārvadātājs ir atcēlis lidojumu un nav paziņojis
par to vismaz 14 kalendārās dienas pirms izlidošanas (vai arī nav
piedāvājis citu lidojumu līdzīgā laikā, ja par lidojuma atcelšanu
tika paziņots vēlāk nekā 14 dienas pirms izlidošanas);
📍 lidojums aizkavējās un lidmašīna sasniedz galamērķi pēc
trīs vai vairāk stundām pēc gaisa pārvadātāja sākotnēji paredzētā
laika;
📍 ja vēl neesat saņēmis nodrošinājumu (kompensācija, maršruta maiņa vai aviokompānijas palīdzība) saistībā ar problēmām, ko radījis kāds lidojums attiecīgā ceļojuma laikā, saskaņā ar tiesību normām, kas ir piemērojamas kādā ārpus savienības valstī.
Latvia Tours sadarbojas ar uzņēmumu Skycop un, apvienojot spēkus, piedāvā klientiem iespēju pieprasīt kompensāciju par katru aizkavēto un anulēto lidojumu pēdējo 3 gadu laikā, iztiekot bez garās sarakstes ar gaisa pārvadātāju un iegūstot maksimālu kompensāciju līdz pat 600 € par piedzīvotajām neērtībām.
Iesniegt prasību SKYCOP par kompensācijas pieprasīšanu var ŠEIT
-
Apkopojiet visus attiecīgos dokumentus, piemēram, lidojuma maršrutu, iekāpšanas karti un jebkādu saziņu ar gaisa pārvadātāju saistībā ar traucējumiem. Tas ir svarīgi, jo kalpos kā pierādījums par notikušo traucējumu. Lūdzu, ņemiet vērā, ka prasības iesniegšanai var būt noteikti termiņi, un jo ātrāk jūs informēsiet gaisa pārvadātāju, jo labāk.
- Kompensācijas pieprasīšanas process norisinās starp pasažieri, gaisa pārvadātāju, Skycop. Latvia Tours šajā procesā nav tiesības piedalīties un nevar to ietekmēt.
- Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2004. gada 11. februāra Regulu (EK) Nr. 261/2004, kompensācijas saņemšanas tiesības pienākas pasažierim.
- Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2004. gada 11. februāra Regulu (EK) Nr. 261/2004, pretenzija var tikt noraidīta saskaņā ar “force majeure“ apstākļiem", piemēram: smagie laika apstākļi, lidostas streiks, aviokompānijas streiks (atkarībā no tā cik laicīgi bija paziņots streiks) un citi.